fredag 9. mars 2012

Se, jeg KAN! Mitt nye liv med positivt fortegn :-)

Stadig vekk tar jeg meg i å stusse over hvor lite som skal til for å snu en følelsesmessig kaosdag til noe positivt. Hvor lite det skal til før jeg tenker at jeg overlever dette her også, eller klapper meg sjøl på skuldra og sier "dette får jeg til!"  Slik var det idag også, som så mange andre dager. Kanskje ikke så overraskende, er det flytteprosessen som må ta æren for en slik helomvending :-)

Google
Forandringen er virkelig påfallende. Tidligere idag kjentes det ut som sjela mi svevde vektløs rundt i et hav av følelser og at jeg var nær ved å drukne. Men straks jeg fikk konkrete planer i sikte, var det som å få fast grunn under føttene igjen. Jeg visste hvor vi skulle og hva jeg ville. Tankene samlet troppene sine og formet seg til ideer og synspunkter. Plutselig er det jeg som har kontrollen!

Vel, nå skal det sies at uten god hjelp fra mitt moderlige opphav så hadde jeg ikke visst att-fram på tingene, men jeg innser stadig at jeg ikke må se på dette som et nederag. For gjør jeg det og fosøker å fikse absolutt alt, da krasjer jeg, og da har jeg ikke overskudd til nye seiere.. Om jeg snur på det hele så skjønner jeg at det er pokker til jobb jeg faktisk har gjort selv:

  • Jeg har vært på visning alene med ei venninne, hvor jeg tror vi følte oss like grønne og teite begge to :P
  • Jeg har stått i hele to budrunder, PÅ EGEN HÅND! Den siste og avgjørende foregikk til og med kun over telefon.
  • Tatt avgjørelser og hatt bestemte meninger om alt fra hvor mange stikkontakter jeg vil ha lagt opp, til at jeg absolutt ikke ønsker å ha trdemølla på soverommet.
  • Satt igang å pakke ned saker og klær på egenhånd, uten å få varige men av alt stresset :)
Dette og mye mer. Det meste av det små ting som de fleste på min alder tar som en selvfølge, kan det virke som, men som jeg føler som en enorm seier hver gang jeg får til. At jeg faktisk er i besittelse av min egen vilje og mine egne preferanser, synes som et lite under.

Så mange nye erfaringer for en som stort sett har levd alle andres liv, frem til nå. Et KJEMPE-PLUSS, om jeg må få si det selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar